25 Şubat 2014 Salı

Danalar Girmiş Bostana

Dana bizim kelimeler sözlüğümüzde çocuklarla beraber Eylül ayında yaptığımız Türkiye gezisinden sonra yerini aldı. Özellikle Bilge için... Bilge danaları görünce biraz korktu diyebilirim. Babamın o kadar ısrarlarına rağmen bir türlü 2 metre kadar yakınına olsun onu getiremedik. Ancak uzaktan gözleri hep danaların üzerindeydi. Son günlere doğru danalara yakın bir yere sandalyesini yaklaştırırıyor ve uzun uzun seyrediyordu. Aslında biraz uzun kalsaydık o korkusunu atıp nefret-korku arası başlayan ilişkisinin büyük bir aşka dönüşebilme ihtimali olabilirdi. Artık bizim için inek, öküz, boğa her ne varsa hepsi dana. Bilge gördüğü inek resimlerine hep dana diyor. İlk başta bu biraz komik de oluyor aslında. Yani özellikle dana kelimesinin kullanımına pek alışkın olmayan şehirli arkadaşlarım bunu garipsiyor. Bilge arada telefonumu alıyor ve benim gitmeye yakın çektiğim 1 dakika kadar bile sürmeyen videoyu defalarca izliyor. Danalar ahırda uzak bir köşede dinlenmeye çekildikleri için rahat bir şekilde danaların ahırına yaklaşabildiği video.


Meryem'in danalarla çekilmiş resmini telefonuma arka plan olarak koymuştum bir ara. 


Benden "dana, dana" diyerek telefonumu istemesinden sıkıldığım için değiştirdim. Lorraine, Nebraska'dan bir oyuncak inek getirmişti. O zaman da hoşumuza gitmişti ama şu anda bizim için paha biçilemez. Bilge gece oyuncağını yanında göremezse bizden "dana, dana" diyerek oyuncağını istiyor. Bir süre kendi kendine dana ile konuşuyor. mo'luyor, danayı öpüyor. Sonra da sarılıp uyuyor. 

Gece yatarken Meryem ile Bilge'ye özellikle onlar küçükken iki tane ninni söylüyordum. Birisi "Küçücükken başucumda" diğeri "dandini dandini dastana". Geçen gün yine onları yatırdım ve başladım ninniye "küçücükken başucumda..." Bilge başladı yine "dana, dana" demeye. O an birden aklıma gelmedi. Ne danası oğlum diyorum ama biraz daha ısrar edince anladım. Oğlum danalı ninniyi istiyordu.  

Dandini dandini dastana
Danalar girmiş bostana
Kov bostancı danayı
Yemesin lahanayı...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder