17 Şubat 2014 Pazartesi

Sebep-Sonuç İlişkisi

Meryem bu aralar herşeyi bir sebep ve sonu. ilişkisi içerisinde değerlendiriyor. Anlamadığı şeylerin mutlaka sebebini soruyor ve verdiği kararların sebebini açıklıyor. Okula sevgililer günü hediyelerini götürüyoruz. Kit'inkini önce vereceğim diye elinde aldı. Çünkü dün Medha sevgililer günü kartları vermişti ama yeterli sayıda olmadığı için Kit'e verememişti. O yüzden Kit çok sevinecek.
Banyoda oynamak istiyor ama vaktin geç olduğunu da biliyor hemen sebebini yanında hazırlıyor. Anne banyo yapmamız gerekli çünkü dün banyo yapmadık. Anne elbisemi değiştirdim çünkü evdeyiz ya ev kıyafetimi giydim. ve daha hatırlamadığım bir sürü sebepler ve sonuçlar. Tabii ki bizden de aynısını bekliyor ama bu her zamanki gibi kolay olmuyor. Mesela dün markette köfte standından köfte yiyemeyeceğimizi ona açıklamaya çalışıyorum.

Ben: Annecim onu yiyemeyiz, çünkü biz domuz eti yemiyoruz.
Meryem: Neden? Sağlıklı değil mi?
Ben: Evet.
Meryem: Peki diğer insanlar neden yiyor?
Ben:?!

Bir de bu aralar çözüm üretiyoruz herşeye.

Meryem: Anne akaşama bize yanına muz alır mısın?
Ben: Hayır kızım evde muz kalmamış.
Meryem: Ben biliyorum. Akşam bizi almadan önce markete gidip alabilirsin.

Meryem: Anne, çikolatalar bekleyince erirler o zaman yiyemeyiz onları.
Ben: Ne yapalım o zaman?
Meryem: Bence onları şimdi yiyelim.
Ben: ?!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder