25 Haziran 2014 Çarşamba

Y = x-a-0.25

Bu denklem aslında tam olarak benim icadım sayılmaz.  Bizim bölümde doktora yapan ve aynı zamanda yoğun bir şekilde annelik yapan Jamie benzer bir tanesini kendi bloğunda paylaştı.  Benim hayatımda cok tekrarlayan bir durumu en güzel bu denklemin özetledigini düşündüğüm için yazmaya karar verdim.

Eğer anne baba iseniz gideceğiniz bir yere yetişmek için evden çıkmanız gereken saati mi merak ediyorsunuz?  O halde bu denklemin bir versiyonunu  kullanmak durumundayız.

Y: evden çıkmayı planladiginiz saat
X: randevu saatiniz
A: evden hedef noktaya geçen zaman

Peki 0.25 sabiti neyi temsil ediyor?  Çocukların eklediği ekstra 15 dakikayı. En azından bizim ailemizin.

Ben bir örneğini bu sabah yaşadım.  Denklemimi test ettim ve onayladım yani.
Bu sabah 8:30'da WIC  Randevusu vardı.  Saat 9:30'da ise bir toplantıya katılmam gerekiyordu.  Sekiz bucuktaki randevumuza 15 dakika erken gitsek bir 15 dakika toplantıya hazırlık zamanı kazandırır diye düşündüm ve saat 8'de çıkacakmış gibi Bilge'yi hazırlamaya başladım.  Yol 15 dakika sürüyor.  Bilge hazır hadi bakalım arabaya.  Hayır,  olmaz Bilge yolda atistirmasi için bir kaba koyduğum mısır gevreğinin üstüne süt istiyor.  Hemen buzdolabına koştum ve biraz süt koydum.  Hadi çıkıyoruz.  Hayır mı şimdi ne oldu? Su  tamam hemen yanımıza şu alalım.  Hazır mıyız?  Hadi arabaya gidiyoruz.  Ne oldu Bilge,  nereye gidiyorsun?  Çiçekler mi,  evet çok güzeller ama başka zaman koklasak olmaz mı?  Oh,  sonunda arabadayiz.  Saat mi kaç?  8:15 ve biz randevumuza ancak yetişebildik.  Bütün bunlar 15 dakika sabit erteleme zamanını hesaba katmadığım için  oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder