21 Haziran 2013 Cuma

Meryem'in Çöp Adamları

Meryem resimlerinde somut nesneleri çizmeye daha yeni yeni başladı. Önce güneş ve çiçek ve şimdi insan yapıyor. Ben genel olarak Meryem'in boyama yaparken renkleri karıştırmasını çok beğeniyorum. Kendisine haz bir tarzı var ve ne istediğini biliyor. Çizimleri ise ince motor gelişimine paralel olarak daha yeni somut bir hal almaya başladı.

Meryem'in çizimleri sırasında en büyük problemimiz çok mükemmelliyetçi olması. Nereden aldıysa bu huyunu? -Emre kulakların çınladı mı? Yaptıklarını çok gerçekçi değerlendiriyor ve eğer istediği gibi olmadıysa çok çabuk sinirleniyor. Mesela geçen gün çiçek yaparken çiçeğin etrafındaki daire şeklindeki yaprakları tam hizalayamadığı için sinirlendi. Bana olmuyor diyor, ben kızım denemen ve uğraşman lazım diyorum ama ısrarla olmuyor diyor. Böyle durumlarda üzerine gitmek yerine bir süre ara vermesini sağlayıp daha sonradan tekrar o konuya dönmek gerekiyor. Biz de öyle yaptık.

Çizdiği insanların bacakları hemen başlarından sonra başlıyor ama olsun. Çook sevimli oluyorlar. İşte kızımın elinden Bilge ve Meryem çalışması:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder