1 Ocak 2014 Çarşamba

Kardan Adam

Çocuklarla dışarı kar oynamak için çıktık. Daha çok kaymayı planlıyorduk ama kara dokununca çok güzel tuttuğunu fark ettim. Kardan adam yapmak için daha güzel bir gün olamazdı ve kardan adam yapmaya başladık. Emre bize kar getiriyor biz de birleştiriyorduk. Ailecek kardan adam yapma işi her zaman planladığı gibi gitmeyebilir. Hele çocuklardan birisi fazlaca mükemmelliyetçi birisi de içinde muzurluk barındırıyorsa... Ben Emre'nin getirdiği karları birleştirirken Meryem sürekli bana itiraz ediyor ve "anne, ama yuvarlak olmuyor!" diye beni uyarıyordu. Her ne kadar "annecim, bekle önce bir yığın yapacağız sonra yuvarlak şeklini vereceğiz" dediysem de ona anlatamadım. O hemencecik yuvarlak olsun istiyordu. Bilge ise yaptığımız kar yığının üzerine çıkıp yuvarlanmakla meşguldü.  Bu ilk aşamada çocukların kardan adamı tamamlayacak diğer malzemeleri arama çalışmalarında bulunmaları bize daha faydalı olacaktı. Emre, Meryem ile Bilge'yi aldı kardan adamın kolu için değnek bulmaya gittiler.



Onlar minik keşif gezintisindeyken ben de kardan adamın en altını hem büyütüyor hem de Meryem'in seveceği şekilde yuvarlağa benzetmeye çalışıyordum.

Meryem'ler geri geldiğinde Meryem kardan adama baktı ve "işte ben bunu diyordum, şimdi yuvarlak olmuş!" dedi. Motivasyonu geri gelmişti hep beraber kardan adamı yapmaya devam ettik.








Gövde ve kafasını minik bir kar topunu yerde yuvarlaya yuvarlaya büyük bir kar topuna dönüştürerek yaptık. Kardan adamımızın gözleri ve aksesuarları eksikti. Meryem ve Emre taş ve benzeri süsleme malzemeleri aramak için yeniden bir keşfe koyuldular. Bu arada ben kollarından arta kalan değnek parçalarından kardan adamımıza saç ekledim. Meryem ve Emre gözleri ve düğmeleri için minik kozalaklar bulmuşlardı. Aynı zamanda iri kozalaklar, keçi boynuzları ve bir çam ağacı parçası getirmişlerdi. Keçi boynuzu ve çam ağacı parçasını kardan adamın (kadının) eteği yaptık. Geriye büyük kozalaklar kalmıştı ama onlara gerek kalmamıştı. Sonuçta kardan adamımız tamamlanmıştı. Kardan adamımızla birlikte poz verdik ama Meryem mutsuzdu çünkü aklı büyük kozalaklarda idi ve onları kullanmamız gerektiğini düşünüyordu.

 

İyiki de ısrarcı olmuş, kozalaklardan sonra kardan adamımız yani kadınımız çok daha güzel oldu. Meryem sonuçtan çok mutlu olmuştu.






Kardan adamdan sonra bir süre donmuş gölün üzerinde buz pistinde dans ettik. Meryem hayalinde kuğu gölü balesini canladırdığımızı düşündü. Kısa bir gösteri sonrası selamımızı verdik ve evimizin yolunu tuttuk.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder