18 Eylül 2013 Çarşamba

Elbise Seçimindeki Detay

Meryem ile bu sabah yine küçük bir kıyafet krizi yaşadık. Giyeceği şey konusunda hep çok seçici ve detaycı. Sabahları kıyafet seçimini hızlandırmak amacı ile genelde bu seçimi akşamdan yapıyoruz. Bu sabah dün akşamdan seçtiği lacivert elbiseyi giymesi için askıdan aldım ve Meryem'e verdim. Elbisesi askılı olduğu için üşüyeceğini düşünerek altına yarım kollu bir bluz ve tayt giymesini söyledim. Her zamanki gibi tiraz etti. Ben ısrar edince o şekilde prenses olamayacağını o yüzden giymeyeceğini söyledi. Bir 10 dakika kadar Meryem'i ikna etmeye çalıştık. Bir Emre deniyor, bir ben deniyorum, olmuyor. Son çare tehdit. Ben Bilge'yi aldım ve arabaya gittim, geride kalmak istemeyen Meryem ise mecburen bluzunu ve taytını altına giydi ve arabaya bindi.

Okula gelince yine aynı problem. Bana bluzunu ve taytını çıkarmak istediğini söyledi. Bluzu ve taytı elbisenin altında elbisesi güzel dönmüyormuş. Şimdi prenses olmanın ne demek olduğunu anlıyorum. Prenses olmak sadece kabarık elbise giymek değil. O elbisenin dans ederken eteklerinin dönmesi de demek aynı zamanda. ve haklılık payı var. Elbiseyi sadece vücudu üzerinde taşıdığında daha kolay dönüyordu. Bluz veya tayt buna engel oluyordu. Ama artık kış geliyor ve elbiselerini sadece çıplak bedeni üzerine giyemeyeceğini anlaması gerekiyor.

Meryem'i okulda ağlarken bıraktım. Küçük olan Bilge idi ama bazen Meryem bizi Bilge'den daha çok uğraştırıyordu. Bu konuda bizim en çok üzüldüğümüz şey Meryem'in hemen karamsarlığa kapılıp, kendini çok hırpalaması. Keşke ona bu duyguları ile baş edebeilme konusunda daha çok yardımcı olabilsek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder