24 Eylül 2013 Salı

Komik Teyze

Seviller ile sabah kahvaltı sofrasına oturmaya hazırlanıyoruz. Meryem yumurtasını teyzesinin vermesini istedi. Ben önce bir anlam veremedim ama sonra bana hatırlattı "gıt gıt gıdak desin" diyerek. Geçtiğimiz kış Sevil çocuklara yumurtalarını tavuk şeklinde bir yumurtalığın içine koyarak vermişti ve verirken de o çok meşhur tekerlemeyi söylemişti: Gıt gıt gıdak, yumurtam sıcak, inanmazsan gel de bak. Meryem bunun tekrarını istiyordu. Ama Sevil'in söyleme şekli hoşuna gidiyordu.

Sonra doğum günü şarkısının komik versiyonunu öğretti Sevil teyzesi ona "happy birthday to you, mandalina suyu, çişini yap da uyu, yoksa yersin yumruğu". Bu şarkıyı çok sevmişti ama Sevil teyzesinin söylediği şekilde söylemeyi. Vücut hareketleri ve mimikleriyle beraber.
Bu tatilimiz boyunca Meryem, Sevil teyzesine yakınlaştı, onu daha çok sevdi. Geçtiğimiz senelerde Amerika'dan gelen arkadaşım Lorraine Sevil'i görünce "Meryem'in mimiklerini nereden aldığını şimdi anlıyorum" demişti. Meryem vücut dilini kullanmayı seviyordu ve bunu en çok Sevil teyzesi ile paylaşabildiğini farketmişti.

Arabaya binerken Sevil teyzesinin arabayı kullanmasını istemiyor.

-Anne arabayı kim sürecek?
-Teyzen sürecek.
- Hayır, o sürmesin, hani vardı ya, kimdi...
- Çağdaş enişte mi
- evet, o sürsün.
- ama o bizimle gelmeyecek.
- teyze sürmesin, bizimle otursun.

Teyzesinin araba sürmesini istemiyor çünkü bizimle otursun istiyor. Onunla çok fazla konuşmasa da onun hareketlerini, konuşmalarını izlemek hoşuna gidiyor. Bir de tabii teyzenin verdiği anne sıcaklığı var. Sevil Meryem ile ilgileniyor, onun saçlarını tarıyor, güzelce giydiriyor ve ihtiyacı olduğu anlarda ona sıcacık sarılıyor.

Ankara havaalanında anneme, babama ve ablama el sallarken ben duygulandım, yine bir uzun ayrılık dönemi başlıyor diye. Meryem bu duygularımızı dile getirdi. "ama ben teyzeyi özlerim...."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder