23 Nisan 2014 Çarşamba

Meryem'in 5 Yaş Doğum Günü Kutlaması

Meryem bu sene doğum günü partisi için çok heyecanlandı. Uzun bir zamandır nasıl bir doğum günü istediğine dair veya kimleri çağıracağı ile ilgili planlar yapıyordu. Doğum gününe çağırma olayı anladığım kadarı ile sınıfında ben senin yakın arkadaşınım mesajı idi. Kesinlikle Ashley gelecekti ve hatta Ashley'in doğum günü partisinde "flower girl" olmasını istiyordu. Bunun mümkün olmayacağına ikna etmek epey bir zaman aldı. Birlikte doğum günü davet kartlarını aldık. Doğum günümüzün teması deniz kızı Ariel idi. Frozen'ı seyrettikten sonra acaba Frozen temalı mı yapsaydık diye tereddüt etmedi değil ama ben ona tercihini daha önceden yaptığını ve bu aşamadan sonra değiştiremeyeceğini söyledim. Doğum günü kartlarının yanında, üzerinde deniz kızı resmi olan bir taç ve bir kıyafet de aldık.

Çocuklar için zıplama oyun alanını doğum günü mekanı olarak belirledik.



Doğum günü planlamasına geç bir zamanda başladığımız için Meryem'in doğum günü haftasının hafta sonu veya bir sonraki hafta sonu istediğimiz yer müsait değildi. Sonraki iki hafta ise Emre ve benim için konferans haftalarıydı. Mecburen doğum gününü gerçek doğum gününden bir ay sonrasına planlamak durumunda kaldık. Aslında bu durum iyi oldu çünkü bize hazırlıklar için yeterli zaman verdi. İlk defa bu kadar detaylı bir planlama yapıyordum. Meryem'in kutlaması için ayrı bir belge oluşturmuş, davetlilerden, günün akışına ve malzeme listesine kadar herşeyi not etmiştim.

Kartları doğum gününe 10 gün kala çocuklara verdik.



25 çocuk için bir parti planlıyorduk. Okulundan 19 arkadaşını çağırdık, geri kalanlar Türk arkadaşların çocukları olacaktı. 3-4 çocuk gelemedi ama birkaç çocuk kardeşleri ile birlikte geldiği için hedef sayıya ulaştık. En önemlisi Meryem'in en sevdiği arkadaşları Ashley, Kit, Bella Fay ve Chloe gelmişti.

Doğum günü öncesi çocuklara iki tane mini hediye paketi hazırladım. Paketlerin birisinde çeşitli şekerler diğerinde ise ufak hediyeler vardı. Çocuklara hediyemiz bir tane deniz kızı süslemeli kalem, deniz hayvanı şekilli simli etiketler ve tangram bulmacasıydı.

Doğum günü partisinde çocuklar ilk bir buçuk saatlik kısmı oyun alanında geçiridikten sonra son 45 dakikalık kısmı doğum günü odasında geçireceklerdi. Pasta ve yemeklerini yedikten sonra sıkılmasınlar diye onlara üzerinde deniz kızı Ariel'in resminin olduğu bir yap boz etkinliği hazırladım.

Yemek menümüz ıspanak böreği, makarna salatası, sebzeler, cips ve salsadan olusuyordu. Doğum günü pastasını Meijer'de yaptırdık. Beyaz krema üzerine bahar çiçekleri süslemesi yaptılar.


Emre çocuklar uyurken malzemeleri arabaya yükledi ve büyük bir telaş içerisinde yola koyulduk.

Yolda pastamızı aldık ve bizden istenildiği gibi kutlamadan 15 dakika önce kutlama yerinde olduk. Odamız bizim için süslenmişti. Hediye masası, yiyecek masası herşey belli idi. Parti başında kısa süreli bir kriz yaşadık. Ben doğum günü mumunu evde unuttuğumu sandım. Aslında unutmamışım ama o sırada bulamadım. Türk arkadaşlardan biri gidip bizim için yeni bir mum alıp geldi.

Parti sırasında Meryem hem heyecanlı idi hem de ne yapacağını tam bilmiyordu. Bir süre arkadaşları ile oynadı. Sonra bana gelip ne zaman pastasını keseceğimizi sordu. Bir an önce gerçek kutlamalara geçmek ve sonrasında hediyeleri açmak istiyordu. Ona oyunun ve arkadaşları ile birlikte olmanın tadını çıkarmasını, pasta kesme zamanı gelince ona haber verceğimi söyledim.

1 saat sonra çocuklar yavaş yavaş yorulmaya başlamışlardı. Pasta odasına geçmeden önce çocukların hep beraber fotoğrafları çekildi sonra odamıza geçtik. Doğum günü mumlarımız üflendi, pastalar kesildi, çocuklar yemeklerini ve pastalarını yediler.




Çocukların her birine partimize geldikleri için teşekkür edip hediye paketlerini verdik. Meryem kendi hediyelerini açmak istiyordu. Meryem'e eve gidince hediyeleri açacağımızı söylememe rağmen ısrarcı olunca gönlü olsun diye birkaç hediyeyi orada açtık. Gerisini eve sakladık.

Eve geldiğimizde çok yorulmuştuk ama Meryem hediyeleri açmak için sabırsızlanıyordu. Meryem heyecan içerisinde hediyelerini açarken ben ise teşekkür notu göndermek için kimin ne getirdiğini not ediyordum.


Bütün hediyeleri açtıktan sonra Meryem'den oynamak için birkaç hediye seçmesini rica ettik. Diğerlerini daha sonra oynaması için kaldırdık.

Günün sonunda Emre ile ikimiz de bu kadar büyük çaplı doğum günü kutlama olayının her sene olmaması şeklinde kararımızın ne kadar doğru bir karar olduğunu onaylarcasına birbirimize baktık.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder