23 Nisan 2014 Çarşamba

Meryem'in Yarışma İsteği

Havanın güzel olduğu bir hafta sonu yine parktayız. Önce çocuk oyun alanında vakit geçirdik. Meryem ve Bilge bir arada oynuyorlar. Artık benim onlardan birisinin arkasından koşmama veya kaydırağa tırmanıp düşmesin diye tedbirler alamama pek gerek kalmadı. Meryem abla rolünü gayet güzel üstlendi. Bilge kendi özgürlüğünü ilan edene dek Bilge ile birlikte hareket etti. Birlikte koştular, kaydırağa tırmandılar, sallanan köprünün üzerinde geçtiler. Meryem eğer ön tarafta yürüyor ise arkasından Bilge'nin geldiğinden emin olmadan ilerlemiyordu. Sürekli "Bilge gel, Bilge gel" diyerek gidiyordu.



Bilge kaydırağa ters taraftan çıkma konusunda ısrarcı olmaya başlayınca Meryem pes eden bir ses tonu ile geldi ve bana "ben Bilge ile oynamıyorum, ben çağırıyorum gelmiyor ve diğer çocukları rahatsız ediyor"  dedi. Benim devreye girme vaktim gelmişti. Bilge gerçekten de kaydırağın altında durarak diğer çocukların çıkmalarına engel oluyorlardı. Kısa bir ikna sürecinden sonra Bilge'yi oradan uzaklaştırabildim.

Bir süre sonra üç tekerli bisikletlerin olduğu yarış alanına geçtiler. Meryem bisikletleri tek başına sürebilecek kadar büyümüştü. İlk birkaç tur tüm pist boyunca bisikletini sürdü. Sonra baktı ki diğer çocuklar merdivenleri kullanarak doğrudan pistin iniş kısmından itibaren bisikletlerini sürüyorlar o da aynı yolu kullanmaya başladı. Bir süre sonra baktım Meryem kendisinden açık bir şekilde büyük olan bu çocuklarla kendini yarışıyormuş gibi düşünüyor. Bisikletini çıkarmam için beni beklemeden kendi çıkarmaya çalıştı birkaç kere baktı olmadı bana "anne acele et, o çocuklar başlamadan başlamam lazım" dedi. Çocukların önüne geçince "ben kazandım" diye sevinerek ve aynı azimle bisikletini tekrar çıkarıyor, sonra tekrar ve tekrar. Bir süre sonra çocukların aslında ona pek bakmadıklarını farketti. O bir nevi kendi kendisi ile yarışıyordu. Kendi yaşlarında başka bir çocuk görünce bu sefer kendisini onunla yarışıyormuş gibi düşündü. Ben bir yandan Meryem eğlendiği için mutlu oluyor bir yandan içerisinde gizli olan bu kazanma hırsı ve yarışma isteğini şaşkınlıkla izliyordum.

Bu süre içerisinde Bilge benimle birkaç tur attıktan sonra işi şaklabanlığa dönüştürdü.




Bisikletlerden sonra kum alanında oynadılar.



Bilge'yi eve gitmeye ikna etmenin imkanı olmadığını anlamış bir şekilde kucakladım ve arabamıza bindik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder