2 Temmuz 2013 Salı

Kısa Kısa

Bilge geceleri uyanınca ben yanına gitmeyince kapıyı tekmeliyor. Yere sırtüstü yatıyor  ve olanca gücü ile kapıya vuruyor. Epey bir gürültü yapıyor ve uzun bir süre de pes etmiyor. Dün ben inatla yanına gitmedim, o da inatla kapıyı tekmelemeye devam etti. Bir 10 dakika sürdü. Sonunda pes etti.

Kız çocukları bebekleri ile filan uyur değil mi? Bu bizim için geçerli değil. Meryem genelde yanına inek, kedi veya havyan oyuncaklarından birisini alıyordu. İki gecedir bu durum değişti.  Bu Cumartesi Garage Sale'lerin birinden bir çanta dolusu oyuncak araba aldık. İki gecedir bu oyuncak arabaların içinden seçtikleri ile uyuyor. Dün gece mavi olanını seçmiş. Bu gece mavinin yanına bir mor bir de siyah eklenmiş. Bilge sabaha karşı uyanıp benim yanıma geliyor. Meryem de onunla birlikte. Bir baktım oyuncak arabalar Meryem ile birlikte benim yatağımda. Sabahın 5'i mi 6'sı mı artık her ne ise o vakitte kendisi ile arabalarını taşımak sadece Meryem'in yapacağı birşey.

Bugün okula giderken Meryem okula oyuncak arabalarını götürmek istedi. Bir buzdolabı poşetinin içine seçtiği dört taneyi koyduk. Bunu gören Bilge poşete arabaları doldurmaya başladı. Kapıdan çıkarken poşetinden çıkarıp elinde götürmeye karar verdi. Bilge kahvaltı için onlara hazırladığım peynirli gözlemesini bitirmemişti. Belki arabada yer diye yanıma aldım. Elimde gözlemeyi görünce arabaları bir yere atışı vardı ki anlatamam. Yemek varken arabaya kim bakar der gibi. Gözlemesini eline alıp merdivenlere yöneldi.

Meryem ve Bilge'ye gofret verdim. Meryem arabada bana birkaç kere sordu. "Anne, Bilge bitirince başka yiyemez değil mi" diye. ben bu sorunun nedenini pek anlamamıştım. Evet dedim. Bu soruyu birkez daha tekrarladı ve ben yine evet dedim. Bilge heyecanlı bir şekilde gofretini yerken Meryem kendininkini elinde tutuyordu. Bilge gofretini bitirince Meryem Bilge'ye dönüp "Bilgeee bak" diye kendi gofretini göstermesin mi? Tabii tamamen içgüdüleri ile hareket eden Bilge Meryem'in gofretini almak istedi. Koltuğunda olduğu için gofret istediğini belirten sesler çıkarmaya başladı. Meryem ise gofretini Bilge'ye göstere göstere yiyerek "Sen kendininkini bitirdin, bu benim" dedi.  Ben Meryem'in baştaki sorusunu o an anladım. Daha önceleri böyle bir durum olduğunda ben Meryem'e kardeşini üzme, onunla paylaş diyordum. Meryem benim olası paylaşma isteğimi baştan engellemiş oldu ve tadını çıkara çıkara gofretini yedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder