2 Temmuz 2013 Salı

Meryem'in Hüzünlü Şarkısı

Chicago yolculuğumuz sırasına arabada Zuhal Olcay çalıyordu. Meryem "Yalnızlar Rıhtımı" şarksına takıldı. Şarkının bir yerinde "Bütün gece ağladım" diyordu ve bu söz Meryem'in içine dokundu. "Anne ben üzüldüm çünkü şarkıda ağladım diyor". O an böyle hüzünlü şarkıları çocuklarla dinlemenin çok doğru olmayacağını düşündüm. Ancak Meryem bir kere şarkıya takılmıştı. Şarkının sözlerini dinliyor bana "anne, neden ağladım diyor?" gibi sorgulayıcı sorulara başladı. Ben elimden geldiğince neden üzgün olabileceğini açıklamaya çalıştım. Arkadaşını bekliyormuş, gelmemiş. Yanlız kalınca üzülmüş gibi.


Bir ben miyim perişan gecenin karanlığında
Yosun tuttu gözlerim yalnızlar rıhtımında
Bütün gece ağladım dalgalar kucağında
Yosun tuttu gözlerim yalnızlar rıhtımında
Bir beni mi unuttular uçup gitti martılar
Geceler, ben ve deniz yalnızlar rıhtımında
Bütün gece ağladım dalgalar kucağında
Yosun tuttu gözlerim yalnızlar rıhtımında.


Meryem: Neden martılar diyor?
Ben: Martılar gitmişler ona üzülmüş. 
Meryem: Biz de martılar çok seviyoruz değil mi? Neden martılar gitmiş.
Ben: Acıkmışlar, yemek bulmak için gitmişler.
Meryem: Annesi, babası nerede?
Ben: Bilmem, belki öbür odadadırlar.
Meryem: Neden ağladım diyor?
Ben: Arkadaşını özlemiş de ondan.

Meryem'i ilk başta hüzünlendiren bu şarkı zamanla favori şarkısı oldu. Eğer arabada Zuhal Olcay çalıyorsa bana "anne, ben Ağladım'ı istiyorum" diyor ve bir kaç kere bu şarkıyı çalıyoruz. Şarkıda dört kere "ağladım" diyor. Bunu biliyor ve bekliyor, "şimdi üç kere söylecek... iki kere söyleyecek" diye. Sonra Zuhal Olcay ile birlikte o da söylüyor. Hatta Bilge bile eşlik etmeye başladı. İkisi birden "ağladım" diyorlar. Zuhal Olcay şarkının en sonunda sözleri söylemek yerine "la, la, la, la" diyor ve tabii ki Meryem.

Bu arada kendi sorularına kendince açıklama getirdi. "Belki annesi babası Türkiye'ye gitmiştir, o yüzden ağladım" diyordur.

Şarkının başında geçen "perişan" kelimesi şu anki ilgi alanımız. "Anne, herişan ne demek?". Bu soru üzerine ben de kendime sordum. Gerçekten perişan ne demek? Kendimce açıklamaya çalışıyorum. Kızım böyle çok üzgün olduğunda, güçsüz hissettiğinde, canın hiç birşey yapmak istemediğinde perişan olursun.

Meryem şarkıyı dinliyor ve bana "anne biz üzüldük değil mi" diyor. Evet, kızım hüzünlendik. "Biz herişanız değil mi?". Tam öyle değil Meryem, biz hüzünlendik ama kendimizi çok güçsüz hissetmiyoruz. "Hayır, bir herişanız".

Geçenlerde yine bu şarkıyı dinlerken "Anne, ben üzüldüm. Çünkü babamı özledim. Babam gelsin artık. Burada çalışsın" dedi. Bu hüzünlü anımız ona babasına olan özlemini hatırlatmıştı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder