10 Nisan 2013 Çarşamba

Kötü Sözleri Kullanmaya Karşı İstek

Meryem'de şu aralar televizyonda veya bizden duyduğu ve bizim kullanılmasının kötü olduğunu sözlediğimiz sözleri kullanma isteği var.
Avrupa Yakası bu konuda çok iyi örnek oluyor diyemeyeceğim. Gerizekalı, Manyak ve Salak bu dizide en çok kullanılan kelimeler. Bizim de zaman zaman ağzımızdan kaçıyor tabii. Bir de Emre'nin şaka usullu kullandığı "lan".
Meryem Bilge'ye sesleniyor: Ne yapıyorsun lan? Sen niye geldin lan?

Geçen gün arabada kendi kendine konuşuyor.
Meryem: Gerizekalı, manyak, salak, lan...
Ben: Kızım ne diyorsun sen?
Meryem: Anne ben kendi kendime konuşuyorum.

Yine evde aynı listeyi tekrarlıyor. Ben de öyle konuşmak iyi değil deyince bana  dedi ki "ama anne, ben kendi kendime konuşuyorum, öyle söylemek hoşuma gidiyor".


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder