15 Ağustos 2012 Çarşamba

Bilge'nin Kucuk Operasyonu

Insan cocugu dogdugunda once herseyi yerli yerinde oldugu icik Allah'a sukrediyor. Bu cok onemli birsey. Bilge icin de Meryem icin de biz bu konuda hep sukrediyoruz. Bilge dogdugunda bana hersey normal gibi gorundu. Farkettigim birsey dilini agzinin disarisina cikardikca ucu catalli gorunuyordu. Ben bunun dilinin sekli oldugunu dusundum. Sonradan hemsire ve doktorlar bunu soyleyince bunun dilinin sekli degil dilinin altindaki bagla iliskili oldugunu ogrendim. Iste bir tibbi kaynaga gore bu durumun aciklamasi:

"Halk arasında dil bağı olarak bilinen frenulum kısalığı; dilin alt kısmında görülen yumuşak dokunun olması gerektiğinden daha kısa olmasıdır. " (http://www.gunisigicocuk.com/bilgi_dil_bagi.php)

Doktor bana dilini hareket ettirebildigini soyledi ve emmesinde cok buyuk bir problem gozlemlenmedigi icin herhangi bir operasyona gerek duymadigini soyledi. Doktor gerek olmadigini soyleyince ben de Bilge gereksiz yere aci cekmesin istedim. Bilge, sesler ve heceler cikarmaya basladikca aslinda dilini zorladigini farkettim. Annem de bu durumu farketmisti. Hatta dilini o kadar cok zorlamisti ki bir ara dil altinda iltihap olustugunu gozlemledik. Bu durumu tekrar doktorla konusmaya gittigimde iltihap coktan gecmisti ve doktor benim durumu gereginden fazla abarttigimi dusundu. Yine de dil bagi operasyonunun cok kolay oldugunu istersem hemen bir randevu ayarlayabilecegini soyledi. Biz de Emre ile dusunduk ve hazir emiyorken ve tam olarak kati gidaya baslamamisken bu isin daha kolay olacagina karar verdik. Ayrica dil hareketlerini kesfedip, farkli heceleri cikarmayi ogrendigi bir yas su an. Sonrasi icin onlar da problem olabilir.

Bu Pazartesi Bilge'yi operasyon icin kontrole gotrudum. Ayni gun icerisinde hemen operasyona aldilar ve gercekten iki dakika bile surmedi. Alttaki bagi kestiler. Bilge o sirada agladi ama kucagima aldiktan hemen sonra sustu ve kisa bir sure sonra da eski nesesine kavustu.

Iyi ki bu karari vermisiz diye dusunuyorum. Dun ben ona dil cikardim ve o da ilk defa bana karsilik verdi. Dil cikarabilmenin ne kadar buyuk bir mucize oldugunu daha once hic dusunmemistim.
Dilini artik daha ozgur bir sekilde kullanacagini yakin bir zamanda kesfedecektir. Dil altindaki bag ne kadar kucuk bir ayrinti ama insan ne kadar onemli oldugunu yasamadan anlamiyor,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder