17 Ağustos 2012 Cuma

Kirmizi baslikli Kiz ve Kurt

Bu benim cocukken cok sevdigim masallardan birisiydi. Bu masalin en eglenceli kismi hic suphesiz kizin buyuk annesi zannettigi kurdun yuzune bakarak gozlerinin, kulaklarinin ve agzinin neden o kadar buyuk oldugunu sormasi ve kurdun da buna verdigi cevaplar.
 Little Red Ridinghood
("http://www.dltk-teach.com/rhymes/littlered/" adresinden internet uzerinden hikayeye ulasilabilir.)

Gecen gun bu kitabi kitapcida gorunce hemen aldim. Meryem tahmin ettigim gibi cok sevdi.
Yeni versiyonunda hikayeyi biraz yumusatmislar. Kurt buyukannenin evine geldiginde buyuk anneyi yemiyor. Sadece dolaba kitliyor. Buyukanne ne olur beni yeme diye yalvarinca kurt "ben daha taze bir et pesindeyim" diyor. Tam kizi yiyecekken oduncu geliyor. Benim hatirladigim versiyonunda oduncu degil avci vardi. Belki ben tam dogru hatirlamiyorum ama avcinin oduncu olmasi da guzel bir degisim. Yani ana kurtaricimiz hayvanlari hobi olarak olduren bir kisi degil. Masalin sonunda ise kurt buyukanne veya kirmizi baslikli kizi yemedigi icin oduncu kurdu sadece baltasiyla bayiltiyor.

Biz bu kitabi su aralar gunde ardi arkasina birkac kere okuyoruz. Benim burada anlatacagim sey aslinda Meryem'in bu hikayeye getirdigi farkli bakis acisi. Meryem hikayeyi avcinin kurdu bayilttigi yere kadar cok guzel dinliyor. Ancak benim kalbi sevgi dolu kizim kurdun dustugu duruma cok uzuluyor. Kurdun o yerdeki baygin resminin oldugu sayfaya geldigimizde "kurdun annesi nerede?" diyo soruyor. O an sanirim kurt ile empatik bir bag kuruyor ve kurdun zor durumda oldugu icin yaninda annesini isteyecegini dusunuyor. Simdi ben ne cevap vereyim bu soruya? Icimden diyorum iyi ki onceki versiyonundaki gibi oduncu(avci) kurdun karnini kesip buyukanne ile kirmizi baslikli kizi kurtarmiyor yoksa isimiz cok daha zor olurdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder