25 Eylül 2012 Salı

Havuz Zamani

Lansing golunun kenarinda gecen, bici-bici yapmaktan oteye gitmeyen koca bir yaz tecrubesinden sonra Meryem icin yuzme dersine gec bile kaldigimizi farkettik. Cocuklari icin birseyler yapmaya calisan iki anne olarak (Eun Mi ve ben), Meryem ve Donkwan'i MSU'nun yuzme okuluna ayni zaman dilimine yazdirdik. Ancak yazdirdigimiz yuzme kursunda 4 yas siniri vardi ve bizim cocuklar daha dort degillerdi. Kayitlari kabul eden kisi bunun cok problem olmayacagini soyledi. Yuzme kursunun ilk dersi Bilge'nin okul piknigi ile cakistigi icin Emre goturdu. Donkwan suya hic girmemis. Meryem once girmeyi kabul etmis ama cok gecmeden baba diye aglamaya baslamis. Yuzme maceramiz yuzme ogretmenlerinin bizim cocuklari kurstan atmasiyla sonuclanmis bulunuyor. Tavsiyeleri "cocuklari once suya alistirin sonra kursa getirin". Bu tavsiyeyi gayet ciddiye alarak getigimiz hafta sonu Turk arkadaslardan birinin duzenledigi yuzme etkinligine buyuk bir azim ve istekle katilmak istedim. Gorev netti. Bizim kiz suya alismaliydi.

Havuza ilk gidenlerdendik. Meryem hemen havuzun kosesinde bulunan banka gecti.
- Anne ben burda oturacam, suya hic girmeyecegim.
- Tamam kizim biraz oturalim.

 Bir-iki dakika sonra
-Meryem hadi mayonu giyelim annecim.
- Anne birazdan.

Yerinden kalmaya niyeti yok ve benim onu ikna etmem lazim. Ayrica sadece bir saatimiz var yani sonsuza kadar bekleyemeyiz.
-Meryem mayonu giyelim mi?
- Birazdan anne.
-tamam.

Artik iyice sabirsizlaniyorum.
- Ama hadi Meryem. Boyle yapacagini bilsem Bilge'yi getirir seni evde birakirdim.
Biliyorum bu hic soylenmemesi gerereken sey ama artik sabrim kalmadi.
 
Herkes teker teker gelmeye basladi. O da farketti artik daha fazla bekleyemiyecegimizi. Uzerini giymeye ikna oldu. Mayosunu giydi ve tekrar banka gecti.
ben hemen
- Tamam sen otur ben suya girecegim o halde.
- Hayir sen de otur.
- Bak can yeleklerini gordun mu, onlardan giymek ister misin?
- Birazdan.
- Peki.  Hadi sana pembe can yelegi var mi bakalim?

Ikna oldu. Maalesef pembe can yelegi yokmus, sari giymeye ikna oldu. Pembe bir su alti gozlugu buldu. Onu da takti. Hersey hazir. Simdi havuza girme vakti.
- Gel annecim havuzun ordaki merdivenlere oturalim [Ilk basmaga oturduk.]
- Ikinciye oturalim. [Ikinciye gectik].
- Suyun icinde seni kucagimda tasiyim mi?

Meryemi suyun icerisinde kucagimda tasimaya basladim. Bana sariliyor ve disari cikmak istiyor.
"aa bak burada yuruyebilirsin". Merdivenlerin orada uzun bir yurume yolu var. Orada birkac tur attik. "havuzun karsi tarafina gecelim mi? hem tavsan gibi hop-hop yapariz". Birkac hoplamadan sonra tamamen suya alisti. Ben sadece ellerini tuttum o ayaklarini cirpmaya calisiyordu.

Yarim saat kadar aldi ama sonunda su korkumuzu asmistik. o kadar guzel vakit geciriyordu ki havuzun bir tarafindan cikiyor obur tarafindan heyecanla yeniden giriyordu. Taa ki ayagi kayip dusene kadar. Havuz keyfimiz yarim kaldi ama ilk asamayi atlatmis sayiliriz. Umarim bir dahaki sefere bu kadar dil dokmek zorunda kalmam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder