15 Kasım 2012 Perşembe

Bana Bir Masal Anlat Baba

Bu bizim gencligimizde Yeni Turku grubunun cok meshur bir sarkisiydi. Super Baba dizisinin fon muzigi.

Bana bir masal anlat baba
İçinde denizler balıklar
Yağmurla kar olsun
Güneşle ay

Baba bir masal anlat bana
İçinde bütün oyunlarım
Kurtla kuzu olsun
Şekerle bal

Anlatırken tut elimi
Uykuya dalıp gitsem bile
Bırakıp gitme sakın beni

Bana bir masal anlat baba
İçinde tüm sevdiklerim
İçinde İSTANBUL olsun.

O zaman da cok severdim bu sarkiyi simdi animsayinca icimi bir sicaklik kapladi. Bu sarki aklima nereden mi geldi? Meryem ile uyku oncesi paylasimlarimiz su anda bu sekilde. Anne bana masal anlat diyor ve aklinda ne gelirse o an kimi neyi dusunmek, hayal  etmek isterse bana onu soyluyor ve ben de ona gore bir masal uyduruyorum.
Verilerimiz mutlaka bir sekilde pembe bulunduracak icinde:
Pembe kedi
Fil, pembe sut
Inek, pembe sut, cocuk
cocuk, anne, pembe kek
Kays, Meryem, pembe sut
Kays, Story, Meryem, pembe kek

Anlattigim masalin sekline gore icerik de yenileniyor
"Bilge, pembe kek, evde tek basina" gibi.
Isin zor kismi bu verileri bir anlam ifade edecek sekilde bir araya getirebilmek.

Inek, pembe sut ve cocuk masalimiz:
Bir varmis bir yokmus. Koyun birinde bir ciftlik varmis. Bu ciftlikte bir tane inek varmis. Ciftci bu inekten her gun sut sagarmis. Birgun bu inegin bir yavrusu olmus. Yavrusu olunca bu inek beyaz degil pembe sut vermeye baslamis. Adam cok sasirmis. Hic pembe sut olur mu demis. Pembe sutu kim icer diye dusunmeye baslamis. Kendisi tadina bakmis. Cok begenmis. Hemen cocuklarini cagirmis onlara vermis. Kisa bir sure icerisinde bu inegin pembe sutunun unu tum koye yayilmis...gibi devam eder masal.

Burada guzel olan sey bu masal animiz Meryem'in sevdikleri, korkulari, onu heyecanlandiran aktiviteler uzerine epey bir bilgi sahibi olabilmemi sagliyor. Mesela sinfinda sevdigi yeni arkadaslarinin adlarini ogreniyorum cunku onlar da masalimiza giriyor. Story, Don Kwan ve Kays mutlaka oluyor ama artik Ali de bas kahramanlardan sonra Garret diye birisinden bahsetmeye basladi. Evde tek basina kalmak veya disariya tek basina yuruyuse cikmak da onu cok heyecanlandiriyor.

Bu masal paylasimlarinda zor olan birsey var ki o da bir gun veya birkac gun once bu verileri kullanarak masali nasil anlattigimi hatirlayabilmek. Daha iki gun once bunun bir krizini yasadik. Masallardan birinin sonundaki anne ile cocugu arasindaki konusmayi tam olarak hatirlayamadigim icin Meryem tekrar tekrar "o degil" diye duzeltti. Ben de artik dayanadim e sen anlat  o zaman dedim. Aklinda kaldiginca masalin sonunu bana hatirlatti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder