29 Kasım 2012 Perşembe

Nutella Alışkanlığı Bulaşıcı mı?

Çocukları doktora getirdiğimde eğer sebze-meyve yemediklerinden şikayet edecek olsam bana verdikleri cevap siz ne sıklıkta yiyorsunuz oluyor. Yapılan araştırmalara göre sağlıklı beslenme alışkanlığı olan ailelerin çocukları da sağlıklı beslenme alışkanlığı geliştiriyormuş. Yani şu an için çocuklar sebze yemese bile biz soframızdan salatayı, sebzeyi eksik etmezsek onlar da zamanla yemeye başlayacaklarmış. Bunun doğruluğunu kendi beslenme alışkanlıklarımda görüyorum aslında.

Cocukken yemekte soğandan nefret ederdim, patlıcanı bana hayatta yediremezlerdi. Ama şu anda  yemek içerisinde koca koca doğranmış soğanları zevkle yiyorum. Sanırım büyürken yediğimiz şeyler bir şekilde genlerimize falan kodlanıyor ve zamanla vazgeçemiyeceğimiz alışkanlıklara dönüşüyor. Ayranın temel içeçeklerimizden birisi olması gibi veya yoğurdu herhangi birşey katmadan her yemekte kaşık kaşık yemek gibi. Bu durumu özellikle burada daha çok farkediyorum. Geçen gün Amerikalı arkadaşlarımdan birisi facebook'ta soruyor. Düz yogurt almış ve yiyemiyor. Tatsız tutsuz birşey diyor. Ne yapabilirim bana bir tavsiye gibisinden arkadaşlarına soruyor. Bizde ise yoğurt olmayan buzdolabı sanki boş bir buzdolabıdır.

Sağlıklı yiyeceklerle yeme alışkanlığı kazanma hızı arasında kesinlikle bir ters orantı var. Birşey ne kadar sağlıksız o kadar çok çabuk alışkanlık haline dönüşüyor. Bu durumda bizim evde Nutella'nın birinciliği var. Önce Meryem, şimdi de Bilge. Bilge henüz yemeğe başlamadı ama yemek için büyük bir arzu duyuyor. Kokusu mudur yoksa Emre ile Meryem'in iştahlı yiyişleri midir anlamadım ama Nutella kavanozunu görünce onun da ağzının suyu akıyor diyebilirim. Geçen gün bitmiş Nutella kavanozunu masadan almış ve içerisinde kalanları yemeye çalışırken yakaladım onu.
Bal tutan parmağını yalarmış. Bizimkisi de parmakları, avucu artık neresine bulaştırdıysa...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder