5 Kasım 2013 Salı

Saç Traşı

Bu hafta sonu bizim aile için saç kesim zamanıydı. Önce Bilge'yi götürdüm ve saçlarını epey bir kısalttık. Kuaför kız Bilge'nin saçlarını keserken Bilge çok uslu durdu. Sessiz sessiz kesimin bitmesini bekledi. Bu Bilge'nin ikinci saç kesimiydi. İlk kesiminden tecrübeliydi. İlkinde kesen kız biraz eğri kesmisti. Bu sefer başka bir kız kesti ve gayet düzgündü.

Bu aşağıdaki resim ilk saç kesiminden. Yani bundan 5-6 ay öncesi bir zamana ait. O zaman Meryem ve Bilge'yi bir arada götürmüştüm. Önce Bilge'nin saçlarını sonra Meryem'inkini kestirmiştik.





Bu sefer ikisini ayrı ayrı götürdüm. Böylelikle birisinin saçı kesilirken diğerinin peşinden koşmak durumunda kalmayacaktım. Ancak beklediğimin aksine Bilge gayet sakindi. Bizden önce dört-beş kişi vardı ve Bilge sırasının gelmesini sabırla bekledi. Sandalyede oturduk, ben dergileri karıştırırken o da eline bir dergi aldı ve bir süre dergilere baktı. Sonra insanlara laf atmaya başladı. En son lolipopları farketti ve bir tane istedi. Bir tane eline alınca yerine oturdu ve güzelce lolipopunu yedi.

Bilge yeni saçları ile sanki başka biri olmuştu. Saçları yaramaz tavırlarını sanki destekler biçimde idi.


Ya da bana öyle geliyordu. Ancak öğretmenleri ile bir konuda hem fikirdik. Artık kesinlikle bir erkek çocuğu gibi görünüyordu.


Bilge'nin saç kesiminden birkaç saat sonra Meryem'i aynı yere götürdüm. Tesadüf Bilge'nin saçını kesen kız denk geldi. Önce Meryem'in sonra benim saçlarını kesti. Meryem kuaföre gitmeden daha saçını ne kadar kestirmemiz konusunda benimle Pazarlık yapıyordu. Çok kısa istemiyordu. Ben ise eğer kısa kestirirse saçlarının daha canlı olacağı ve daha çabuk uzayacağı konusunda onu ikna etmeye çalışıyordum. Aslında bir gizli amacımız da onun saçlarını yolmasına engel olmaktı.

Sonuç gayet başarılı idi. Ağzı, burnu kücücük olan kızıma yeni saçları çok yakışmıştı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder