15 Ekim 2012 Pazartesi

Sabah Telasi

Istisnasiz her sabah bir telas icinde baslamak zorunda mi? Meryem'in sabahlari afyonu hemen patlamiyor. Nesesinin gelmesi icin biraz kendisine gelmesi gerekiyor. Emre ile ben onun nesesinin getirecek ufak oyunlar yapiyoruz. Emre bu konuda epey bir basarili. Kucuk saklanma oyunlari, gidiklamalar falan derken Meryem'in kendine gelmesi bir 10 dakika aliyor. Tabii bu oyunlara Bilge de katiliyor. Meryem biraz kendine gelince ben hemen mutfaga gidip Bilge'nin okulda yiyeceklerini hazirliyorum. Meryem'in yeni okulunda yemekleri verdikleri icin en azindan ondan kurtulduk. Tek tek hem sabah kahvaltisi hem de ogle yemegi olabilecek, hem Bilge'nin sevebilecegi hem de farkli besin degerleri olusturabilecek turden menuyu haftanin bes gunu hazirlamak cok kolay olmuyor. Hadi bunlari hazirladik bir de isim, tarih ve icerik bilgisi iceren etiketler hazirliyoruz. 15 dakika kadar da bu suruyor. Sira cocuklarin kiyafetlerine geliyor. Emre bu is icin Meryem'in hosuna gidecek eglenceli bir yol buldu. Meryem'in at seklindeki yastigini aliyor sanki Meryem'e kiyafetleri at seciyormus gibi yapiyor. Merye'in cok hosuna giden bir oyun oldu bu. Uzerini giyin dedigimizde at secsin diyor. tabii bazen atin sectiklerini (yani bizim) begenmesi epey bir zaman aliyor. Bu sabah baktim, kendisi oyuncak kedisini almis ona sectiriyor. Elinde pembe bir tisort vardi. Sonra benim ona gosterdigimi giymeye karar verince elindekini gosterip ama bunu kedi secmisti dedi. Cocuklarin hayal dunyasi epey bir genis oluyor.
Sabah yola cikmadan Meryem'e biraz meyve veya ufak tefek atistirmalik birseyler veriyorum ki okulda kahvalti saatine kadar cok acikmasin. Ikisi de balik krakerlere bayiliyorlar. Ben esyalarin hazirlanmasi ile ugrasirken bir baktim ikisi oturmuslar neseli nesli balik kraker yiyorlar.

Bilge'nin cantasi, bazen ihtiyaca gore bebek bezi, islak mendil, yedek kiyafetler, benim cantam, havalar sogudu cocuklarin montlari derken kendimizi zor disari atiyoruz. Cocuklari okuluna biraktiktan sonra kendimi ayri bir ozgur hissediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder