19 Şubat 2013 Salı

Erkeklere Babalık Rolü

Meryem ile film seyrederken onun ilişki analizlerini dinlemek çok keyifli oluyor.
Bu neden üzgün [eğer tatmin edici bir cevap alamazsa hemen arkasından bir kaç kere tekrarlanan], niye ki?
Niye arkadaşları onu yalnız bırakmış?
Neden kızmış?
Annesi nerde, babası nerde?

Filmlerde bayan karakterlerin yanındaki erkek karakterler ise hep "baba" rolünde.

İlk başlarda Meryem'in fımlerdeki "baba" içerikli sorularına çok anlam veremiyordum.
Bir bayan karakter var ve üzgün bir önceki sahnede ise yanında erkek arkadaşı var. Babası nerde diye sorunca ben gerçekten babasını kastettiğini düşünüyordum ve ona göre sorusunu cevaplamaya çalışıyordum ve Meryem bana inatla tekrar aynı soruyu soruyordu. Bu şekilde başarısız olan birkaç konuşmamızdan sonra ben onun aslında babasını sorarken fılmdeki erkek karakteri kastettiğini farkettim.

Meryem'in bu genellemesini gerçekten yaşadığımız başka bir olayla kesinleştirmiş oldum. Arabayla giderken bizim yan apartmandan 17-18 yaşlarında bir kız tek başına yürüyordu. Biz o kızı genellikle bizim alt komşu (orta yaşlarda-erkek) ile birlikte görmeye alışığız. Meryem'in ilk sorusu yine hemen "anne, babası nerede?" oldu.

Filmde bir arada uyuyan çiftler için de aynı durum. Babası şimdi gidecek mi türünden kız ve erkek arasındaki ilişkileri baba-kız ilişkisine indirgeme durumu. Sanırım zamanla kız-erkek rolleri onun için çeşitlenecek ama şu anda biz bu durumdan çok şikayetçi değiliz. Bize cevaplanacak daha az soru bırakıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder