10 Mayıs 2013 Cuma

Laleler Neden Kokmaz?

Meryem ve Bilge'nin çiçekleri koparmasına engel olmak için çiçeklerle iletişim derslerimiz sanırım yanlış bir genellemeye sebep oldu. Bütün çiçekler kokar genellemesine. Meryem daha çok küçükken bir çiçek gördüğünde onu koparmaya çalışıyordu. Şimdi, Bilge aynı şeyi yapıyor. Buna alternatif olarak yumuşak bir şekilde çiçeğe dokunup, çiçeği hissetmeyi ve koklamayı gösterdik. Çiçeğin kokusunu içimize çeker gibi "mis gibi" diyerek çiçekleri koklamak bizde bir gelenek oldu diyebilirim. Baharın ilk çiçekleri olan nergizler ve sümbüllerin de bu genellemede payı var. Arkadaşımızın evinde gördüğümüz mor sümbül o kadar güzel kokuyordu ki Meryem saksıyı eline alıp sümbülü tekrar tekrar kokladı.

Rengarenk açan laleri görünce büyüsüne kapılmamak elde değil. Meryem hemen lalelerin yanına gitti ve onları koklamaya başladı.



İlk tepkisi "anne, bu kokmuyor" oldu. Ben "evet kızım, laleler kokmaz" dedim. Sanırım aklı karışmıştı. Tek tek bütün laleleri kokladı.

 


Gerçekten kokmuyorlardı. Daha doğrusu bir sümbül, bir nergiz gibi güçlü kokuları yoktu. Bana şaşkın bir ifade ile bakarak "niye ki" dedi. Şimdi kolaysa açıkla lalerin neden kokmadığını. Ona bazı çiçeklerin etrafa koku yayan özel kısımlarının olduğunu, bazı çiçeklerde bunun olmadığını söylerek açıklamaya çalıştım ama çok başarılı olduğumu söyleyemeyeceğim. Aslında benim de bu konuda öyle çok bir bilgim yok. Lalerin neden kokmadığını başka bir zamana bırakarak pembe çiçeklerini kocaman kocaman açmış ağacın mis gibi kokusunu içimize çektik.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder