30 Mayıs 2013 Perşembe

Ben Merkezcil Düşünme

Çocuk gelişimini okuduğumuz kitaplardan teorik olarak bildiğim bir konuydu ama şu an bu durumu çok daha iyi anlıyorum diyebilirim. Meryem şu an bu ben merkezcil düşünme aşamasında. Çocukların çevresinde olan olayları kendileri ile ilişkilendirerek açıklaması. Bu gerçekten doğruymuş.

Kamp gezimiz sırasında Meryem ile tuvalete gidiyoruz. Meryem tuvaletin olduğu minik kulubenin görüntüsünü beğendi. Bana neden oraya yapmışlar, niye bu şekilde yapmışlar gibi bir dizi niye'li soru sorduktan sonra kendi beklediği cevabı kendi verdi. "anne, ben seviyim diye mi böyle yapmışlar?". Şimdi buna ne denir ki? "Evet kızım, sen sev diye".

Çiçekler neden çok güzel kokuyor biliyor musunuz? Tabii ki Meryem sevsin diye. Dolunay gökyüzünde parıl parıl parıldıyor çünkü Meryem'in çok hoşuna gidiyor.

Bir de bu işin olumsuz tarafı var. Sadece güzel şeyleri değil hayatında olan olumsuz şeyleri de kendisi ile ilişkilendirerek açıklamaya çalışınca bu konuda dikkatli olmamız gerektiğini anladım. Emre bu Pazartesi  Şikago'ya gitti ve orada iki ay kalacak. Orada stajını yapıyor. Meryem ile Emre'nin neden bir süreliğine Şikago'da olacağını defalarca konuştuk. Ben merkezcil düşünce ne kadar kuvvetli ki bu işi kendisi ile ilişkilendirerek anlamaya çalıştığını bana sorduğu sorudan anladım. "Anne baba neden Şikago'ya gitti. Bizden sıkıldı mı?". Olur mu canım kızım, babanız sizi çok seviyor ve sizi çok özleyecek ama işi için orada olması gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder